tirsdag 27. november 2012

Skattejakt - kalender'n!

Jeg ville lage en pakkekalender i år, en enkel en. Som jeg kunne henge opp på kjøkkenet, på det ene stedet som var ledig (og mest praktisk), og uten å måtte lage hull i veggen.
Så da blei det gråpapir poser, som jeg brettet bak for å lukke dem, laget hull med hullemaskin for å tre grov hyssing igjennom, litt klistremerker (og merking), og til slutt klesklyper. Resultatet ble akkurat sånn enkelt 'julete' som jeg liker, uten for mye grell dilldall, og laget på en superenkel måte :)




A work in progress!



Og etter mye om og men, og prøving for å finne ut av hvordan jeg skulle henge opp alt, og få plass til alle posene, ble resultatet dette (minus et par klistremerker på noen av posene, som kommer på i morgen).
Istedet for å brette ut posene, beholdt jeg dem flate, da jeg som sagt tidligere, skal ha 'skattejakt-kalender', og da ligger det jo ikke noe pakke inni posene, men en lapp med en liten (og enkel) ledetråd til hvor pakken er gjemt.. :)


Jeg endte opp med å bruke gjennomsiktig dobbelsidig teip for å teipe hyssingen på veggen (teipen er ganske sterk), og så klipte jeg ut stjerner i farget rød papp (med sølvstjerne klistremerke oppå), for å prøve å kamuflere teipen mest mulig.
Og teipen er også lett å få av, og ødelegger ikke veggen :)



Et eksempel på lappene som ligger inni pakkene. Tilpasset en 4 åring vil jeg si ^^,

Det er bare 4 dager til 1. desember, og Julian er rimelig spent på å skulle gå på jakt etter pakke hver morgen frem til julaften! ^^,


-Ina-

2 kommentarer: