søndag 22. september 2013

Bokstaver & Et lite kreativt hjørne.

Jeg har alltid hatt lyst på guttas bokstaver som dekor på rommet deres, men aldri funnet bokstaver som var lik den stilen og størrelsen som jeg var ute etter. Så da gjorde jeg som jeg alltid gjør om det ikke lar seg kjøpe, lager det selv!
Jeg brukte en del tid på å lage malene, pirkete og perfeksjonistisk som jeg kan være, men det må jo bli laget skikkelig! :)
Etter en stund med måling og tegning, ble det til slutt maler av en stor J og M i samme høyde (30 cm), lik stil, og ca samme bredde. Og så fikk jeg dem skåret ut i finér, nøyaktig slik jeg hadde tegnet. Og dette ble resultatet, store, enkle, og solide bokstaver.


Og i en av mine yndlingsbutikker her i Tønsberg (13), fant jeg to små ruller med litt tapetrester i retromønster, som jeg festet på bokstavene med litt tapetlim. Og det var ikke fullt så enkelt som jeg trodde det skulle være.. Jeg hadde IKKE peil på tapet og hvordan få den på pent og riktig, annet enn at man skal bruke sånn kost og spadelignende redskap for unngå "luftbobler" under tapeten, o.l.. Så det ble litt surr og ikke så veldig fint i begynnelsen, men jeg klarte å redde det inn med mine utmerkede pirk-og-små-detaljer-egenskaper, og resultatet ble ganske bra til slutt (heldigvis) ^^,






Etter litt vurdering frem og tilbake, fant jeg ut at det ville bli enklest og penest om jeg festet bokstavene på veggene med en dobbelsidig teip, den tåler en god del tyngde, og ødelegger ikke veggen når det ev. skal tas vekk igjen.




Og siden Max ikke lenger brukte lekegrinda si noe særlig, fikk jeg endelig et hjørne i hjemmet hvor jeg kunne ordne meg en etterlengtet studie-og-hobby-plass! Bordet/pulten valgte jeg ut på Ikea, hvor man som mange sikkert vet, kan velge bordplate og bordbein hver for seg og sette sammen slik man selv vil. Stolen fant jeg på Bohus og den valgte jeg fordi den ligner Eames stolene med eiffel understell som jeg elsker, men er betydelig billigere. Lampen er også fra Ikea, og pennholderen er en vasket blikkboks, og tavlen laget jeg selv av en finérplate, stoff, og strikk (den setningen på veggen har jeg som nevnt tidligere, også laget selv av litt tykk "ståltråd").
Ved den lille plassen min skulle jeg gjerne hatt symaskinen, og alt av stoff og div. kreative greier liggende, men fordi jeg har en liten tass på 14 måneder som elsker å ta på og teste ut ALT, så ligger det i et kott her i hjemmet når det ikke er i bruk, utenfor den nysgjerrige lillebror Max sin rekkevidde :)
Drømmen er jo selvfølgelig et eget rom dedikert til mors kreative sysler, men den lille fine plassen duger mer enn bra nok i mellomtida, elsker den lille plassen min! 






-Ina-

2 kommentarer: